Platform Drentse Musea

Activiteiten


Het Platform organiseert cursussen, bijeenkomsten en trainingen voor medewerkers en vrijwilligers van de Drentse musea. Om deskundigheidsbevordering mogelijk te maken voor ieder van hen houden we de deelnamekosten laag. Anderen kunnen deelnemen aan cursussen als er genoeg plek is, zij betalen een hoger tarief. Bij overzicht cursussen vind je de recente activiteiten. Schrijf je in voor een cursus of bekijk via de pijltjestoetsen welke activiteiten er in voorgaande jaren gegeven zijn.

Overzicht cursussen

Startbijeenkomst Steunpunt Fondsenwerving en Cultureel Ondernemerschap

Startbijeenkomst Steunpunt Fondsenwerving en Cultureel Ondernemerschap

8 december 2022 10:30

Op donderdagochtend 8 december a.s. organiseren we i.s.m. Alice Duiven van Cultuurbron een startbijeenkomst over het Drents steunpunt fondsenwerving en cultureel ondernemerschap welke het Platform Drentse Musea in 2023 wil lanceren. We willen graag van onze Drentse Musea zelf horen welke informatie en praktische ondersteuning jullie kunnen gebruiken in het culturele ondernemerschap en de zoektocht naar financiële ondersteuning/fondsenwerving. Onder begeleiding …


Professionele video’s maken met je eigen telefoon 14 + 23 november

Professionele video’s maken met je eigen telefoon 14 + 23 november

14 november 2022 09:30

UPDATE Woensdag 14 november '22: inschrijving gesloten. Woensdag 23 november '22: inschrijving open tot uiterlijk woensdag 16 november '22 om 12.00 uur*. *Inschrijvingen worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld. Leer zélf met je smartphone professionele video’s maken in deze praktische training van Geertje Algera. Video is tegenwoordig een belangrijke basisvaardigheid voor iedereen. De manier om te communiceren met je collega’s, …


Workshop werken met bezoekersprofielen

Workshop werken met bezoekersprofielen

31 augustus 2022 13:00

Werken met bezoekersprofielen Een bezoekersprofiel brengt bezoekers tot leven. Zo'n profiel kan helpen om (digitale) activiteiten goed te laten aansluiten bij bezoekers. Stel dat je de beoogde doelgroep wilt informeren over een nieuwe tentoonstelling. Met behulp van het bezoekersprofiel vind je een communicatiemiddel dat goed past. Musea en andere culturele instellingen maken steeds vaker gebruik van bezoekersprofielen. Wat is nodig …